Stærkt hold skal tegne Gyldendals Bogklubber
Dato: 3. juni 2020

Gyldendals Bogklubber har ansat Camilla Frank og Rasmus Navntoft som redaktionschefer. Begge tiltræder i juli 2020.

Camilla Frank, 47 år, er journalistuddannet og kommer fra en stilling som Global Head of Fashion hos Miinto Group. Hun har 20 års ledererfaring fra såvel forlags-, avis-, magasin- og retailbranchen.

Camilla Frank siger:

»I mit arbejde vil jeg have fokus på, hvordan vi kan levere personaliseret indhold, der knytter læsere og forfattere tættere sammen, og samtidig gøre det til en sund forretning med udgangspunkt i et grundigt kendskab til og respekt for læserne.«

Rasmus Navntoft, 41 år, er cand. mag. i Moderne Kultur og Kulturformidling og kommer fra en stilling som Chief Creative Strategist hos HAVE. Han har 10 års erfaring med strategi og forretningsudvikling.

Rasmus Navntoft siger:

»Jeg er en gigantisk læsehest og elsker kunst, litteratur, film og filosofi. Som redaktionschef vil jeg lægge vægt på at skabe en klar linje på tværs af vores platforme, der vægter sammenhæng og oplevelse: At vi altid henvender os til nogen, som bruger litteraturen til noget bestemt i deres liv, og at de altid får noget ud af selve vores henvendelse.«

Christina Østerby, direktør i Gyldendals Bogklubber, siger:

»Rasmus’ og Camillas resultater taler for sig selv, og jeg er sikker på, at de er de rette personer til at understøtte vores satsning for at øge medlemsantallet i bogklubberne. Med Camillas sans for målgrupper og erfaring med forretningsudvikling styrker vi relationen til vores medlemmer, samtidig med at vi styrker vores organisation med en stærk leder. Med Rasmus får vi en stærk profil inden for tværgående indholdsproduktion og strategisk tænkning, som kan bidrage til den fokuserede kunderejse, der er en prioritet i Bogklubberne.«


Tilmeld nyhedsbrev

E-mail